Esettanulmányok

Magyar Posta Zrt.

A Magyar Posta Zrt. 2003-ban írta ki pályázatát teljes körű Létesítménygazdálkodási (FM) rendszer szállítására és bevezetésére, melyet NeoCon Kft. és T-Systems Hungary Kft. konzorciuma nyert el.

A projektben a speedikonFM rendszert folyamatvezérelt alapon (SOA) vezettük be. Első ütemben a CAD grafikus felületeket is tartalmazó ingatlan nyilvántartási rendszer került kialakításra. A feltöltött ingatlan állomány egy megbízható alapot jelentett a következő lépésben bevezetésre kerülő eszközkezelési, karbantartási, környezetvédelmi és energia modulok számára.

Az új modulokkal belépő új felhasználók nagy száma miatt a vastag kliensek telepítési és karbantartási munkái, illetve az egyedi fejlesztésű igények sokrétűsége indokolttá tették az FM rendszer Web alapú saját fejlesztésű verziójának telepítését. A már a Web alapon működő rendszer eszköznyilvántartó modulja 2004-ben került átadásra.

Az eszközkezelés koncepciójának kidolgozása, ennek FM rendszerben történő implementálása, illetve postai eszközkezelési folyamatok rendszerhez illesztése kb. 9 hónapot vett igénybe.

A nagyságrendileg 500 ezer eszköz leltározása és rendszerbe töltése a leltár modulon keresztül történt meg. A végleges eszköz nyilvántartás kialakítását átfogó adattisztítási, validálási és adatkonszolidálási munka előzte meg. A kiértékelés során a kialakított nyilvántartás megfeleltetésre, összerendelésre került az SAP törzsadataival és nyilvántartásaival (AM, MM).

Az összerendelt nyilvántartások naprakészségét és értékállóságát a kialakított / átalakított üzleti folyamatok biztosítják. Ezen folyamatok mentén történő adatáramlás a kialakított kb. 80 interfészen keresztül történik.

A komplex rendszert napi szinten kb. 500 konkurens user használja az eszközök nyilvántartására, üzembe helyezésére, eszközmozgások dokumentálására, IT hibabejelentésekhez eszközkartonok nyomtatására, eszközkivezetések (selejtezés, értékesítés) lebonyolítására, teljes vagy részleges eszköz leltárak elvégzésére, karbantartási feladatok menedzselésére, energiaszámlák rögzítésére és költség osztására, környezetvédelemhez tartozó jegyzőkönyvek és jelentések készítésre valamint meghatározott kontrolling és adatelemzési tevékenység kiszolgálására.

Az FM rendszer a Magyar Posta egyik stratégiai rendszere. Az első modul bevezetésétől kezdve folyamatosan bővül a funkcionalitás különböző gazdálkodási területek irányába. Jelenleg az FM rendszer 7-es verziója fut, amely a legfrissebb web-es technológiát alkalmazza, biztosítva ezzel a mobil eszközök, táblagépek könnyű illeszthetőségét.


Vissza a további esettanulmányokhoz